God trafikudvikling i 2. kvartal trods udskudt overgang til batteridrift

I 2. kvartal 2017 transporterede Scandlines Helsingør-Helsingborg flere personbiler og passagerer end i sammenligningsperioden, og udviklingen var positivt påvirket af påsken, som faldt i 1. kvartal sidste år. Samtidig var antallet af overførte lastbiler uændret, ligesom sejlplanen og præcisionen kun blev påvirket marginalt af, at indsættelsen af Tycho Brahe som 100% batteridrevet færge i juni måtte udskydes.

”Trafikken mellem Helsingør og Helsingborg udviklede sig positivt i 2. kvartal, som i år var påvirket af den travle påskeperiode. Vi transporterede flere personbiler og passagerer, og vi løftede samtidig serviceniveauet med åbningen af en ny overdækket gangbro mellem terminalen og Mercandia-færgernes leje i Helsingør samt udvidelse af vores nye app, som allerede er downloadet af 32.000 kunder. Efter en længere periode med kraftig vækst i godstrafikken fastholdt vi det høje niveau ved at sikre fortsat konkurrencedygtige priser og høj driftssikkerhed,” siger Jens Ole Hansen, driftsdirektør i HH Ferries AB.

”Vi formåede at opretholde et højt serviceniveau og god regularitet i 2. kvartal, selvom vi i juni måtte udskyde indsættelsen af Tycho Brahe som verdens største 100% batteridrevne færge efter tekniske udfordringer med ladestationerne på land. Vores leverandør har siden fundet en løsning og arbejder på at gennemføre de sidste tilpasninger, så indsættelsen forventes at finde sted sidst på sommeren til glæde for vores kunder og miljøet i hele regionen,” siger Jens Ole Hansen.

Læs mere